The production and supply chains in the garment industry: a discussion about existing interferences in its processes
DOI:
https://doi.org/10.5433/2236-2207.2020v11n1suplp57Keywords:
Clothing Industry, Supply Chain, Productive ChainAbstract
The aim of this research is to identify, among the departments of the clothing production chain, those that have greater relation or interference in the supply chain. To do so, we performed an empirical study of exploratory nature using a case study. It was verified that, among many, four departments of the clothing production chain have direct relation and interference in activities related to the supply chain.Metrics
References
BAXTER, Mike. Projeto de produto. São Paulo: Edgard Blücher, 2000. OARNIEN, E Ramunė; VIENAZINDIENė, Milita. Agility and responsiveness managing fashion supply chain. Procedia: social and behavioral sciences, Amsterdam, v. 150, n. 15, p. 1012-1019, Sept. 2014.
CIPRIANI JÚNIOR, Vitor; CRACO, Tânia; CAMARGO, Maria Emilia; BIEGELMEYER, Uiliam Hahn. A evolução da área de compras em uma empresa do ramo moveleiro como uma forma de ampliar a sua competitividade. Revista Espacios, Caracas, v. 36, n. 10, p. 8, 2015.
DELALIBERA, Pedro Henrique Athanasio; LIMA, Renato Silva; TURRIONI, João Batista. Pesquisa levantamento para análise do modelo de compras conjuntas adotado em arranjos produtivos locais de Minas Gerais. Production, São Paulo, v. 25, n. 2, p. 391-402, 2015.
GIL, Antônio Carlos. Como elaborar projetos de pesquisa. 5. ed. São Paulo: Atlas, 2010. JONES, Sue Jenkyn. Fashion design: manual do estilista. Tradução de Iara Biderman. São Paulo: Cosac Naify, 2005.
KACHBA, Yslene Rocha; HATAKEYAMA, Kazuo. Competence for product development management in clothing firms. In: INTERNATIONAL ASSOCIATION FOR MANAGEMENT OF TECHNOLOGY - IAMOT, 2015, Cape Town, South Africa. Proceedings [...]. Cape Town: University of Pretoria, 2015. p. 1863-1876. Disponível em: http://www.iamot2015.com/2015proceedings/documents/ P253.pdf. Acesso em: 25 ago. 2016.
MACCHION, Laura; MORETTO, Antonella; CANIATO, Federico; CARIDI, Maria; DANESE, Pamela; VINELLI, ANDREA. Production and supply network strategies within the fashion industry. International Journal of Production Economics, Amsterdam, v. 150, p. 1012-1019, Sept. 2014.
NAG, Barin; HAN, Chaodong; YAO, Dong-qing. Mapping supply chain strategy: an industry analysis. Journal of Manufacturing Technology Management, Bingley, v. 25, n. 3, p. 351-370, 2014.
ŞEN, Alper. The US fashion industry: a supply chain review. International Journal of Production Economics, Amsterdam, v. 114, n. 2, p. 571-593, Aug. 2008.
SHAW, David; KOUMBIS, Dimitri. A compra profissional de moda. Tradução de Márcia Longarço. São Paulo: Gustavo Gili, 2014.
SILVA, Marcio José; MENEGASSI, Cláudia Herrero Martins; SARTORI, Rejane; TENÓRIO, Nelson. Knowledge management within the fashion and clothing industry: an investigation into the purchase processes within a company. International Journal of Development Research, Uttarakhand, v. 8, n. 3, p. 19739-19743, Mar. 2018.
TACCONI, Marli de Fátima Ferraz da Silva; LOPES, Fernando Dias; MOL, Anderson Luiz Rezende; TACCONI NETO, Ernesto Alexandre. A confiança interorganizacional nas compras. Gestão da Produção, São Carlos, v. 21, n. 1, p. 199-214, 2014.
THOMASSEY, Sébastien. Sales forecasts in clothing industry: the key success factor of the supply. International Journal of Production Economics, Roubaix, v. 128, n. 2, p. 470-483, Dec. 2010.
TREPTOW, Doris. Inventando moda: planejamento de coleção. 5. ed. São Paulo: Edição da Autora, 2013.
TURKER, Duygu; ALTUNTAS, Ceren. Sustainable supply chain management in the fast fashion industry: an analysis of corporate reports. European Management Journal, London, v. 32, n. 5, p. 837–849, Oct. 2014.
TYLER, David; HEELEY, Jo; BHAMRA, Tracy. Supply chain influences on new product development in fashion clothing. Journal of Fashion Marketing and Management: an international journal, Bingley, v. 10, n. 3, p. 316-328, 2006.
YIN, Robert K. Estudo de caso: planejamento e métodos. Tradução de Daniel Grassi. 2. ed. Porto Alegre: Bookman, 2001.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Projética está licenciada sob a Creative Commons Attribution CC-BY 4.0 International. Os autores detém os direitos autorais e concedem à revista o direito de exclusividade de primeira publicação.
Os autores dos trabalhos aprovados autorizam Projética a, após a publicação, ceder seu conteúdo para reprodução em indexadores de conteúdo, bibliotecas virtuais e similares.
Os autores assumem que os textos submetidos à publicação são de sua criação original, responsabilizando-se inteiramente por seu conteúdo em caso de eventual impugnação por parte de terceiros. As opiniões emitidas pelos autores dos artigos são de sua exclusiva responsabilidade.
A revista se reserva o direito de efetuar, nos originais, alterações de ordem normativa, ortográfica e gramatical, com vistas a manter o padrão culto da língua e a credibilidade do veículo. Respeitará, no entanto, o estilo de escrever dos autores. Alterações, correções ou sugestões de ordem conceitual serão encaminhadas aos autores, quando necessário. Nesses casos, os artigos, depois de adequados, deverão ser submetidos a nova apreciação. As provas finais não serão encaminhadas aos autores.