Turismo e ensino de geografia: um diálogo possível
DOI:
https://doi.org/10.5433/2447-1747.2006v15n1p107Keywords:
Geografia, Ensino de Geografia, Turismo, Geografia do Turismo, Ensino FundamentalAbstract
Este artigo visa demonstrar que é possível um diálogo maior entre o Turismo e a Geografia Escolar. Partimos da observação de que o crescimento do Turismo vem suscitando, cada vez mais, a análise geográfica. Porém, esta discussão se restringe ao âmbito acadêmico, sendo ainda pouco explorada no Ensino Fundamental e Médio. No desenrolar do trabalho, discorremos sobre a abordagem geográfica do turismo e suas contribuições para o ensino, associando a um estudo de caso das aulas de Geografia do Ensino Fundamental II (5ª a 8ª série) da Escola Deputado Manoel Rodrigues, em Varjota-CE. Ao final, apontamos algumas sugestões que podem fomentar a discussão do Turismo nas aulas de Geografia.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
The authors retain the copyright simultaneously licensing the work under the Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International license. This license allows third parties to distribute, remix, adapt, and develop the material in any medium or format for non-commercial purposes, giving due credit for authorship and initial publication in this journal.
The journal reserves the right to make normative, orthographic, and grammatical changes to the originals in order to maintain the standardized language and the credibility of the vehicle while still respecting the authors' writing style. Conceptual suggestions, changes, or corrections will be communicated to the authors when necessary.
The opinions expressed by the authors of the articles are their sole responsibility.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International license.