Contemporary video poetics: a view about the imagery production

Authors

  • Evelyse Lins Horn Universidade Federal do Ceará
  • Silas de Paula Universidade Federal do Ceará

DOI:

https://doi.org/10.5433/1984-7939.2011v7n11p77

Keywords:

Contemporary art, Video poetic, Video art, Vídeo installation.

Abstract

This article aims to talk about the video and its relationship with contemporary art. The video imagery, nowadays, operates changes in production by being a hybrid and having relationships with several languages. Here, it is considered as a decentralized process of language and as an intermedium that expands their own particularities. In its diversity, in the exploration of several practices, in the example of Godard’s work, in the sharing of sensitive and in its interaction with the art we will have the object of our study.

 

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Evelyse Lins Horn, Universidade Federal do Ceará

Mestranda em Comunicação (Linha de pesquisa em Fotografia e Audiovisual) pela Universidade Federal do Ceará - UFC e é bolsista Capes/DS. Possui graduação em Artes Plásticas pelo Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Ceará - IFCE. Participa do Núcleo de Estudos de Cultura Visual - UFC e é coordenadora do grupo de estudos do Instituto de Fotografia do Ceará-IFOTO. Desenvolve pesquisas sobre Arte Comtemporânea, com ênfase em estudos de Fotografia e Cinema Expandido. Além de pesquisadora é artista e cineasta, tendo trabalhos apresentados em mostras como o Cine Ceará e a Unifor Plástica.

 

Silas de Paula, Universidade Federal do Ceará

Silas de Paula é doutor pela Universidade de Loughborough, Inglaterra (1996). Professor do Curso de Comunicação da Universidade Federal do Ceará (UFC). Fotógrafo e faz parte do programa de pós-graduação em Comunicação atuando na linha de pesquisa em Fotografia e Audiovisual. Coordena o Núcleo de Estudos de Cultura Visual.

Published

2011-12-13

How to Cite

Horn, E. L., & de Paula, S. (2011). Contemporary video poetics: a view about the imagery production. Discursos Fotograficos, 7(11), 77–91. https://doi.org/10.5433/1984-7939.2011v7n11p77

Issue

Section

Artigos