Mixed images: street art expressions, pop art and cinema

Authors

  • Jheison Holthausen Faculdade Internacional de Curitiba
  • Gláucia da Silva Brito Universidade Federal do Paraná

DOI:

https://doi.org/10.5433/1984-7939.2010v6n8p53

Keywords:

“Le fabuleux destin d’Amélie Poulain”, street graffiti, cinema, hybrid images.

Abstract

 

This article discourse about the hybrid images in contemporaneity. It establishes a relation among “Le fabuleux destin d’Amélie Poulain” movie images used by graffiti artists in Curitiba. It has recourse to semiotics, parody and the invention and simulation process such as pop art collage, the relation between the street graffiti, photography and cinema, as well as its relation with the worldview and politics. The image hybridism and the appropriation of new languages points to a new synergy between the archaic and the technological.

 

Author Biographies

Jheison Holthausen, Faculdade Internacional de Curitiba

Graduado em Comunicação Social – Publicidade e Propaganda pela PUC-PR. Especialista em Direitos Humanos e Desenvolvimento pela Universidade Pablo de Olavide de Sevilha. Mestrando em Comunicação e Linguagens pela Universidade Tuiuti do Paraná. Professor do Departamento de Comunicação Social da Facinter (Faculdade Internacional de Curitiba).

 

Gláucia da Silva Brito, Universidade Federal do Paraná

Doutora em Lingüística pela Universidade Federal de Santa Catarina. Mestre em Tecnologia pela Universidade Tecnológica Federal do Paraná. É professora da Universidade Federal do Paraná (UFPR). Atua nas áreas de Educação e Comunicação, com ênfase em Tecnologias da Informação e Comunicação. Leciona no Programa de Pós-Graduação em Comunicação da UFPR.

 

Published

2010-12-15

How to Cite

Holthausen, J., & Brito, G. da S. (2010). Mixed images: street art expressions, pop art and cinema. Discursos Fotograficos, 6(8), 53–77. https://doi.org/10.5433/1984-7939.2010v6n8p53

Issue

Section

Artigos