Ultima Hora: photographic modernity in scene
DOI:
https://doi.org/10.5433/1984-7939.2009v5n6p161Keywords:
Ultima Hora newspaper, Photojournalism, Photography.Abstract
This article aims to investigate the construction of photojournalistic language in the Ultima Hora newspaper as a process of preparing largely newly urbanized public for the reading of text and image. The use of photographic sequences and later of the snapshot is analyzed under the thought of Paul Ricoeur who sees the narrative as a mediator between experience and discourse. The picture is taken here as a discourse that steadily grows in the pages of the newspaper, while preparing the public for full understanding in the perception of time captured in the photographic instant.
Metrics
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
A revista se reserva o direito de efetuar, nos originais, alterações de ordem normativa, ortográfica e gramatical, com vistas a manter o padrão culto da língua e a credibilidade do veículo. Respeitará, no entanto, o estilo de escrever dos autores. Alterações, correções ou sugestões de ordem conceitual serão encaminhadas aos autores, quando necessário. Nesses casos, os artigos, depois de adequados, deverão ser submetidos a nova apreciação. As provas finais não serão encaminhadas aos autores. Os trabalhos publicados passam a ser propriedade da revista Discursos Fotográficos, ficando sua reimpressão total ou parcial sujeita a autorização expressa da revista. Em todas as citações posteriores, deverá ser consignada a fonte original de publicação, no caso a Discursos Fotográficos. As opiniões emitidas pelos autores dos artigos são de sua exclusiva responsabilidade.
Este obra está licenciado com uma Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial 4.0 Internacional.