Robert Capa: spectator and adjuvant in the conflicts of his time
DOI:
https://doi.org/10.5433/1984-7939.2009v5n6p99Keywords:
Robert Capa – life and works, photography, War photojournalism, History – Twentieth Century.Abstract
This article is intended to revisit the biography of photojournalist Robert Capa (1913-1954), in order to record his status as a spectator - in view of the technical innovations in photography and concept modifications - and investigate his stance as adjuvant in warfare. Paradoxically, Capa was distinguished as the most important war photographer in the first half of the twentieth century, but at the same time, he used his camera as a tool to consolidate his thought as an engaged photographer and as a weapon against belligerency. In an interview, he made clear his dislike for the war: “I hate violence and the thing that I hate most is war.”
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
A revista se reserva o direito de efetuar, nos originais, alterações de ordem normativa, ortográfica e gramatical, com vistas a manter o padrão culto da língua e a credibilidade do veículo. Respeitará, no entanto, o estilo de escrever dos autores. Alterações, correções ou sugestões de ordem conceitual serão encaminhadas aos autores, quando necessário. Nesses casos, os artigos, depois de adequados, deverão ser submetidos a nova apreciação. As provas finais não serão encaminhadas aos autores. Os trabalhos publicados passam a ser propriedade da revista Discursos Fotográficos, ficando sua reimpressão total ou parcial sujeita a autorização expressa da revista. Em todas as citações posteriores, deverá ser consignada a fonte original de publicação, no caso a Discursos Fotográficos. As opiniões emitidas pelos autores dos artigos são de sua exclusiva responsabilidade.
Este obra está licenciado com uma Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial 4.0 Internacional.