The tainted body: the promotion of visual culture of men in advertising

Authors

  • Soraya Barreto Januário Doctor. Professor of Communication Departament of Universidade Federal de Pernambuco.

DOI:

https://doi.org/10.5433/1984-7939.2015v11n19p221

Keywords:

Body, Masculinities, Advertising, Image.

Abstract

The research proposes the analysis of male bodies portrayed in advertising in lifestyle men's magazines. In order to identify the characteristics that make up a visual culture based on body exposure in advertising. The methodological approach of research is the analysis of visual content in advertising aired in 2011 on the lifestyle of men's magazines, including Men's Health, GQ Portugal and Max Men.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Soraya Barreto Januário, Doctor. Professor of Communication Departament of Universidade Federal de Pernambuco.

Doutora em Comunicação pela Universidade Nova de Lisboa. Publicitária e professora do departamento de Comunicação da Universidade Federal de Pernambuco. Coordenadora do Observatório de Gênero e Comunicação da UFPE. Coordenadora do GT " Gênero e Comunicação" da Rede Feminista Norte e Nordeste de Estudos e Pesquisa sobre a Mulher e Relações Gênero (Redor).

Published

2015-12-10

How to Cite

Januário, S. B. (2015). The tainted body: the promotion of visual culture of men in advertising. Discursos Fotograficos, 11(19), 221–246. https://doi.org/10.5433/1984-7939.2015v11n19p221