La última rosa de ayer: social commitment and meaning generation in Tina Modotti’s photographic works
DOI:
https://doi.org/10.5433/1984-7939.2008v4n4p59Keywords:
Photography, Social commitment photography, Tina Modotti, México.Abstract
This article intends to briefly analyze the connections between life and works of photographer and militant Tina Modotti; demonstrate that her political involvement in revolutionary Mexico of the 1920’s influenced her photographical production; and study the boundaries between social-political involvement and production of meaning in the-and through the – photographic image. To achieve that, an analysis is provided on some of her images produced in the period in which she both became acquainted with photography and narrowed her ties with Mexico’s Communist Party.
Metrics
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
A revista se reserva o direito de efetuar, nos originais, alterações de ordem normativa, ortográfica e gramatical, com vistas a manter o padrão culto da língua e a credibilidade do veículo. Respeitará, no entanto, o estilo de escrever dos autores. Alterações, correções ou sugestões de ordem conceitual serão encaminhadas aos autores, quando necessário. Nesses casos, os artigos, depois de adequados, deverão ser submetidos a nova apreciação. As provas finais não serão encaminhadas aos autores. Os trabalhos publicados passam a ser propriedade da revista Discursos Fotográficos, ficando sua reimpressão total ou parcial sujeita a autorização expressa da revista. Em todas as citações posteriores, deverá ser consignada a fonte original de publicação, no caso a Discursos Fotográficos. As opiniões emitidas pelos autores dos artigos são de sua exclusiva responsabilidade.
Este obra está licenciado com uma Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial 4.0 Internacional.