Mundane two-dimensions on Coke side of life: an archeological photoethnographic study

Authors

  • André Luiz Maranhão de Souza Leão Universidade Federal de Pernambuco (DCA/ UFPE)
  • Flávia Zimmerle da Nóbrega Costa Universidade Federal de Pernambuco (UFPE)

DOI:

https://doi.org/10.5433/1984-7939.2013v9n15p139

Keywords:

Global brand, Local culture, Archeology, Photoethnography.

Abstract

Societies are rebuilding themselves systemically in the symbolic universe generated by the integration of the processes of globalization. The context, coupled with mass culture, promoted brands the complex cultural symbols. Inspired by Foucault’s archeology, this photoethnographic study revealed ordering the discursive field of a global brand presence in everyday practices. The discursive formations are pointed governed by two general rules: rhetoric and dialectic.

Author Biographies

André Luiz Maranhão de Souza Leão, Universidade Federal de Pernambuco (DCA/ UFPE)

Doutor em Administração pela Universidade Federal de Pernambuco (UFPE). Professor adjunto do Departamento de Ciências Administrativas da Universidade Federal de Pernambuco (DCA/ UFPE). Coordenador do MBA Executivo (MBA/UFPE). Membro permanente do Programa de Pós-Graduação em Administração (PROPAD/UFPE). Avaliador ad hoc do CNPq e da CAPES. Bolsista de produtividade em pesquisa do CNPq.

Flávia Zimmerle da Nóbrega Costa, Universidade Federal de Pernambuco (UFPE)

Doutoranda em Administração pela Universidade Federal de Pernambuco (UFPE). Professora assistente do Núcleo de Design do Centro Acadêmico do Agreste da Universidade Federal de Pernambuco (UFPE). Pesquisadora do Laboratório de Pesquisas Transdisciplinares sobre Moda, do Grupo de Estudos Interdisciplinares do Imaginário no Agreste, e do Plural-Moda e Vestuário. Profissional da área de Design com ênfase em Moda.

Published

2013-04-25

How to Cite

Leão, A. L. M. de S., & Costa, F. Z. da N. (2013). Mundane two-dimensions on Coke side of life: an archeological photoethnographic study. Discursos Fotograficos, 9(15), 139–170. https://doi.org/10.5433/1984-7939.2013v9n15p139

Issue

Section

Artigos