Paradise Lost and the understanding of the original sin
DOI:
https://doi.org/10.5433/el.2011v8.e25733Keywords:
Paradise Lost, Original sin, Fallible perfectionAbstract
This paper presents a discussion of the representation of original sin in John Milton’s Paradise Lost. Following the contemporary thinkers of the English poet, one seeks to understand how Milton had created and had understood the human fall. Beginning with the concept of fallible perfection, one observes the continuous and uninterrupted walk of Adam and Eve that results in noncompliance of divine Law and subsequent expulsion from paradise.References
CAROTENUTO, Aldo. Eros e Pathos: Amor e sofrimento. Tradução: Isabel F. L. Ferreira, revisão de Ivo Storniolo. São Paulo: Paulus, 1994. (Coleção Amor e Psique)
COETZEE, John Maxwell. Confessions and Double Thoughts: Tolstoy, Rosseau, Dotoevsky. Comparative Literature, v. 3. n.3, p. 193-232, 1985. Disponível em www.jstor.org/stable/1771079. Acesso em 20 Set. 2010.
DELUMEAU, Jean. O Pecado e o Medo: a culpabilização no Ocidente. Tradução: Álvaro Lorencini. Bauru, SP: EDUSC, 2003.v.2. (Coleção Ciências Sociais)
HESÍODO. Teogonia: a origem dos deuses. Tradução Jaa Torrano. São Paulo: Iluminuras, 1995.
KERRIGAN, William, BRADEN, Gordon. Milton’s Coy Eve: Paradise Lost and Renaissance Love Poetry. In:BLOOM, Harold. (ed). John Milton’s Paradise Lost. New York: Chelsea House, 1987. p. 136-156.
KOPER, Peter T. The girl by the water: Images of Aphrodite as mediated desire. Anthropoetics, v.9, n 2, Fall 2003/Winter 2004. Disponível em: http://www.anthropoetics.ucla.edu/. Acesso: 27 jul. 2007.
MILTON, John. Paradise Lost: a poem in twelve books. Edited with introduction and notes by Merritt Y. Hughes. Indianapolis: Hackett Publishing Company, 2003.
MUSACCHIO, George. Milton’s Adam and Eve: Fallible Perfection. New York: Peter Lang, 1991.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
A revista se reserva os direitos autorais sobre as contribuições publicadas, sem retribuição material para o autor, podendo disponibilizá-las on-line no modo Open Access, mediante sistema próprio ou de outros bancos de dados; também poderá efetuar, nos originais, alterações de ordem normativa, ortográfica e gramatical, com o intuito de manter o padrão culto da língua, contando com a anuência final dos autores. As opiniões emitidas pelos autores são de sua exclusiva responsabilidade.